A BEMER terápiáról

Alapok

A BEMER-t, mint a leghatékonyabb fizikai érterápiát ismerjük. Feladata a szöveti keringés, a mikrocirkuláció javítása, így a sejtek, szövetek oxigénnel, tápanyaggal való ellátása.Hatása  döntően a prekapilláris kisereken érvényesül. A vérerek összehúzódása és kitágulása általában felsőbb idegrendszeri szabályozás alatt áll. A prekapilláris kisereknek ilyen szabályozása nincs, autonómok, saját bioritmusuk van. Ezt a bioritmust segíti, támogatja a BEMER terápia, megnyitja és szabályozza az alvó prekapillárisok érfali mozgását, a vazomóciót.

A BEMER egy betűszó, akronim, bio-elektromágneses-energia-regulációt jelent. Az életkorral  és a betegségekkel a mikrocirkuláció romlik, az alvó kapillárisok száma egyre nő.

A mikrokeringés a vérkeringés háromnegyedét teszi ki, ha kiterítenénk, football pálya nagyságú vagy a föld körfogatának 2.5-szerese lenne. A mikroerek feladata a szöveti anyagcsere biztosítása, a sejtek, szövetek, szervek elegendő oxigénnel, tápanyaggal való ellátása, a szükséges gyógyszerek transzportja. A szöveti anyagcsere fő hajtóereje a fent említett prekapilláris autonóm vazomóció. A mikroerek egészséges fiatal felnőttekben 10 percenként 30-szor húzódnak össze, míg az idősekben illetve betegekben ez a vazomóciós mozgás akár egyre is csökkenhet ugyancsak 10 perces periódus alatt.

A BEMER korszerű innováció, pulzáló elektromágneses mező, mely a föld elektromágneses teréhez hasonlóan alacsony, cc. 50-100 uT erősségű.  Az innováció lényege annak a pulzáló mágneses mezőnek a feltalálása, mely a prekapilláris kiserek mozgását stimulálni képes. A gyakorlatban a BEMER gép komputerizált, egyénre szabott elektromágneses programokat  állít elő. A BEMER terápiás egység matracból és intenzív applikátorból áll, a matrac szolgálja az alapkezelést, míg a sál vagy a tárcsa a kezelőegység. A kezelés kellemes és fájdalmatlan, kb. 20 percig tart.

A BEMER tudományosan elismert orvostechnikai eszköz, az orvostudományban adjuváns terápiaként alkalmazzuk, a preventív medicinában egészségmegőrzés illetve állapotjavítás céljából. Minden reumatológiai, belgyógyászati (magas vérnyomás, érelmeszesedés, cukorbetegség, anyagcserezavar…) és más betegségekben is alkalmazható, javítja az általános állapotot, a védekezőképességet, és javítja a gyógyszerek sejtekhez való eljutását is, sokszor a gyógyszerek mennyisége is csökkenthető.  A kezelésnek gyakorlatilag nincs kontraindikációja.

Tudományos konferenciákon mi magunk is beszámoltunk a BEMER terápia hatékonyságáról reumatológiai betegségekben. A mozgásszervek, a csont, az izmok, ízületek, lágyrészek bő kapilláris hálózata ad magyarázatot arra, hogy a BEMER jogosan kap szerepet a mozgásszervi betegségek kezelésében is. Példaként 4 különböző esetet idézünk, ahol a BEMER-t mi is igen jó eredménnyel alkalmaztuk, egy idős nőbeteg súlyos kopásos gerincbetegségében, egy súlyos csontritkulás esetén vertebroplasztikát követően, rheumatoid arthritisben és egy súlyos csontbetegségben, a térd osteochondritise esetén. Hasonlóan jó eredményt értünk el BEMER terápiával napjainkban ismert postCOVID krónikus fáradtság szindróma esetében fiatal nőbetegben.